JOHN WEST INTRODUCEERT NIEUWE VEGAN VISVRIJE TONIJN RANGE

VOOR CONSUMENTEN MET FLEXITARISCHE LEVENSSTIJL

UTRECHT – Februari 27, 2023 – John West, marktleider in de visconserven categorie, introduceert vandaag twee nieuwe vegan visvrije tonijn producten in 1400 winkels: John West Vegan Visvrije Tonijn met Tomaat en Basilicum en John West Vegan Visvrije Tonijn met een Vleugje Olie. 

John West brengt visvrije tonijn op basis van soja en tarwe. Verkrijgbaar in een handige stazak en in twee smakelijke varianten, is deze range er voor consumenten met een flexitarische levensstijl. Deze uitbreiding van het assortiment met alternatieve eiwitten voor vis is een mijlpaal voor John West en het versterkt de ambitie van het merk om innovatieve, smakelijke producten te bieden die een gezonde levensstijl ondersteunen. 

Arno Snoey, Country Manager voor John West Holland, geeft aan: “De introductie van visvrije opties naast onze reguliere visproducten geeft consumenten de keuze om te genieten van smakelijke John West producten die een alternatieve, voedzame bron van eiwitten bevatten. Hiermee zijn we toegankelijk voor alle consumenten die een flexitarische levensstijl omarmen. Wij zijn ontzettend enthousiast om de categorie te transformeren door nieuwe shoppers enthousiast te maken voor onze producten en ondertussen onze huidige tonijnkopers de mogelijkheid te geven om een compleet nieuwe en smakelijke visvrije tonijn te proberen.” 

John West heeft op basis van consumententesten de producten geoptimaliseerd om zo de beste smaak en kwaliteit op de markt te brengen. Beide smaken, John West Vegan Visvrije Tonijn met Tomaat en Basilicum en John West Vegan Visvrije Tonijn met een Vleugje Olie, kunnen gebruikt worden als eiwitbron voor verschillende smakelijke gerechten, zoals een pasta, salade of sandwich. Met deze twee smaken biedt John West Vegan genoeg inspiratie voor verschillende recepten en consumenten. 

De introductie van John West Vegan Visvrije Tonijn komt naar aanleiding van de toenemende vraag naar alternatieve eiwitproducten, met name vegan alternatieven. Consumenten zijn op zoek naar een meer gevarieerd eetpatroon en eten steeds vaker plantaardig of flexitarisch. Zij zijn daarbij op zoek naar smakelijke alternatieven, die het mogelijk maken om één of meerdere dagen per week vlees- en visvrij te eten. 

Volgens Innova Market Insights telt Nederland 42% flexitariërs – het hoogste percentage binnen Europa. Uit onderzoek van John West blijkt ook dat de Nederlandse consument graag alternatieve visproducten probeert. Ze willen daarbij een smaak, textuur en uiterlijk vergelijkbaar met die van de dierlijke variant. 

Hoewel veel Nederlandse consumenten al bekend zijn met vegan alternatieven voor vlees, zuivel of kaas, waren alternatieven voor vis tot voor kort beperkt. Onderzoek laat zien dat veel consumenten nog niet de kans hebben gehad om vegan visvrije producten te proeven. Als marktleider stelt John West zich als doel om vis zo toegankelijk mogelijk te maken in de breedste zin van het woord. Daar horen plantaardige alternatieven bij. 

John West Vegan Visvrije Tonijn met Tomaat en Basilicum en John West Vegan Visvrije Tonijn met een Vleugje Olie zijn verkrijgbaar in 1400 winkels voor een consumentenadviesprijs* van €2,69 voor een 135g stazak.  

*John West kan uitsluitend adviseren, de retailer is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de uiteindelijke schapprijs.

 

 

Meer informatie

Sabine Kuiper 

Marketing Manager 

John West Holland BV 

Phone:  +31 (0)6 15 91 39 77 

E-mail: sabine.kuiper@thaiunion.com 

Website: john-west.nl 

 

Over John West

John West produceert al sinds 1857 vis van de beste kwaliteit en stelt alles in het werk om de beste en smakelijkste vis op de markt te brengen. John West hanteert strenge controleprocedures en kwaliteitsgaranties en zet zich in voor duurzaam vissen, om er zeker van te zijn dat onze oceanen ook voor toekomstige generaties een bron van vis blijven. John West is marktleider in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.john-west.nl.

Over Thai Union

Thai Union is de grootste producent van vis, schaal- en schelpdieren ter wereld, en levert wereldwijd al meer dan 45 jaar lang kwalitatieve, smaakvolle en innovatieve visproducten. Vandaag de dag wordt Thai Union beschouwd als één van ’s werelds meest toonaangevende visbedrijven. Thai Union is één van de grootste producenten van houdbare tonijnproducten, met een jaarlijkse omzet van meer dan 4,5 miljard UD$. Er werken wereldwijd meer dan 44.000 mensen, die toegewijd zijn om duurzame, kwalitatieve en innovatieve visproducten te leveren.

Onder Thai Union vallen toonaangevende Europese merken, zoals John West, Petit Navire, Parmentier, Mareblu, King Oscar en Rügen Fisch, maar ook het bekende Amerikaanse merk Chicken of the Sea en grote Aziatische merken als SEALECT, Fisho en Qfresh. 

Als bedrijf dat zich voortdurend inzet voor duurzame en verantwoorde visvangst, is Thai Union trots lid van het UN Global Compact én oprichter en deelnemer van de International Seafood Sustainability Foundation (ISSF). Om het belang van duurzaamheid binnen Thai Union te vergroten, werd in 2015 de SeaChange® duurzaamheidsstrategie geïntroduceerd. Meer informatie hierover is te vinden op www.seachangesustainability.org. 

Het continue werk op duurzaamheid binnen Thai Union wordt internationaal erkend, mede door de Down Jones Sustainability Index. In 2022 werd Thai Union voor het negende achtereenvolgende jaar opgenomen in de lijst. Thai Union werd nummer 1 ter wereld in de categorie voeding (Food Products Industry Index), een positie die Thai Union ook in 2018 en 2019 behaalde. Daarnaast is Thai Union, voor de zesde keer, opgenomen in de FTSE4 Good Emerging Index.