Header

Over John West
Ontdek het verhaal achter elk blikje
Onze Duurzaamheidsbelofte
Onze Producten en Recepten
Vissers Fun

Interactive Section

Banner

JOHN WEST IN DE MEDIA

Terug naar hoofdmenu

Meer dan 1/3 van Nederlander vindt de herkomst van vis in blik belangrijk

Utrecht, 30 oktober 2012 - Uit onderzoek van John West blijkt dat 36,4% van alle Nederlanders het belangrijk of heel belangrijk vindt om te weten waar ter wereld de vis gevangen is. John West speelt hierop in en heeft de verpakkingen van de Tonijnmoot en Tonijnstukken aangepast. Op deze blikken staan voortaan codes waarmee de consument precies kan achterhalen in welke oceaan de vis gevangen is en met welke boot. De reis van de vis van boot tot bord wordt op deze manier duidelijk zichtbaar.

Op een later moment krijgen de overige producten van John West ook deze code. Wel hebben alle verpakkingen nu al hetzelfde nieuwe uiterlijk gekregen.

Ontdek het verhaal achter elk blikje

Door de code op de verpakking in te vullen op John-West.nl kan iedereen het verhaal achter elk blikje te weten komen. Bart de Vuijst, country manager John West Holland: “John West is trots op haar visserij-erfgoed en de expertise die zij in meer dan 150 jaar heeft opgebouwd. We zijn de enige Europese producent van visconserven met eigen vissers en een eigen vloot van boten. Dit stelt ons in staat om ongeëvenaarde controle over de kwaliteit van onze vis hebben.”

“Dit nieuwe initiatief benadrukt onze toewijding om meer inzicht te verschaffen aan de gebruikers van onze producten hoe wij als John West te werk gaan. We weten waar elke vis uit onze blikjes vandaan komt, op welke van onze schepen deze gevangen is en we weten zelfs de naam van de kapitein van het schip. We zijn verheugd om deze gegevens nu te kunnen delen met onze consumenten”, aldus De Vuijst.

Nieuwe website

Om te kunnen achterhalen in welke oceaan de is vis gevangen is de website compleet vernieuwd. De reis van de vis van boot tot bord wordt na het invoeren van de code op de nieuwe website duidelijk weergegeven en de site is in lijn met de uitstraling van de nieuwe verpakkingen.

De nieuwe website is een eerste aanzet van de extra ondersteuning die de nieuwe verpakkingen gaan krijgen. Daarnaast zal onder andere op televisie een commercial uitgezonden worden die stimuleert het verhaal achter elk blikje te ontdekken.

MSC en herkomst

John West heeft sinds 2010 een reeks van conserven in zijn assortiment die het MSC (Marine Stewardship Council) logo dragen. Dit zijn zalm, makreel en sardines.

Over John West

John West produceert al sinds 1857 vis van de beste kwaliteit en stelt alles in het werk om de beste en smakelijkste vis uit de wereldzeeën te vangen. John West hanteert strenge controleprocedures en kwaliteitsgaranties om de kwaliteit van de vis en de zee flora en fauna te waarborgen. John West is marktleider in Nederland, Engeland en Ierland en is te koop in 38 landen in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Noord- en Zuid- Amerika. Kijk voor meer informatie op www.john-west.nl of op www.VISopzijnBEST.nl

Terug naar boven

Mening

Score & Mening

Er zijn geen meningen over dit artikel.

Geef Je Mening

X

Delen:

Promotional Content

Bekijk onze producten

Bekijk onze producten

Er is meer dan alleen tonijn. Ontdek daarom ook onze andere vissoorten.

Bekijk onze producten

Ontdek het verhaal achter elk blikje

Ontdek het verhaal achter elk blikje

Voer de code van het blikje in en zie precies waar jouw malse wilde vis gevangen is.

Traceer jouw blikje

Waarom houden wij van vis

Waarom houden wij van vis

Ontdek alle gezonde voordelen van onze vis en leer meer over onze laatste innovaties.

Waarom houden wij van vis